Nieuws

Internet ook uw zaak: bruisende inspiratiesessies

Mensen shoppen helemaal anders dan vroeger. Ze zijn enorm actief online en verlangen van retailers hetzelfde. Daarom organiseerde Stad Brugge 3 sessies ‘Internet ook uw zaak’ waarvoor de hulp van Brug-IT ingeroepen werd.

 

Internet ook uw zaak: bruisende inspiratiesessies

We ruilden het computerscherm in voor een lesbord en gingen op 3 mooie oktobermaandagen aan de slag met een aantal enthousiaste Brugse retailers. We namen de de opportuniteiten en voordelen van online aanwezigheid met je zaak onder de loep en gaven de ondernemers tonnen concrete tips voor een goed plan van aanpak. Doorheen de sessies kwamen 3 belangrijke onderwerpen aan bod:

 

1. Een omnichannel-benadering

Alles begint natuurlijk bij een sterke basis. Vandaag maakt een omnichannel-aanpak van de communicatie daar zeker deel van uit. De offline en online wereld lopen immers meer en meer door elkaar, wat samen OnLife wordt genoemd. Het is daarom erg belangrijk om via verschillende kanalen een connectie te maken met je klanten. Ga stap voor stap te werk om uit te blinken in jouw niche!

 

2. Social media

Social media is voor veel retailers een mooie stap vooruit in de online wereld. Facebook en Instagram bieden oneindig veel mogelijkheden om contact te maken met je klanten. Je kan er bijvoorbeeld in dialoog gaan om interactie te creëren of een actie lanceren die hen naar de winkel leidt. Voor ondernemers die nog wat hulp kunnen gebruiken, bieden we graag hands-on opleidingen aan.

 

3. Webshop

Om een degelijke webshop uit te bouwen, is het belangrijk om de customer journey te bepalen. Waarop let je klant bij het kiezen van een product? Wanneer gaat hij over tot aankoop? Ook de usability speelt een grote rol: hoe intuïtief en gebruiksvriendelijk zit je shop in elkaar? Tot slot scoor je met relevante content. Van interessante teksten tot sprekende beelden … het zijn allemaal zaken die het succes van je webshop mee bepalen!

 

Bij de aanwezige ondernemers leven heel wat vragen over de digitale transities. Met tal van tips & tricks en concrete voorbeelden gaven we ze een duwtje in de goede richting. Velen onder hen konden niet wachten om het advies in de praktijk toe te passen. Missie geslaagd dus! Wil je als retailer zelf inzetten op een omnichannel-aanpak om je zaak in de kijker te zetten? Onze leden helpen je graag op weg!